Trzech artystów: Eckehard Fuchs, Paola Alborghetti i Ulrike Mundt,  swoje życia opierają na Faustowskiej formule „tylko przemianie pozostaję wierny”. Od lat przemierzają świat, aby poznać różne sposoby myślenia, wyjść poza ograniczenia językowe i kręgi kulturowe. Ciągła wędrówka ze zmianą miejsc rezydencji  (metropolie, prowincje) stanowi element ich zamysłu artystycznego. Odkrywając wciąż nowe przestrzenie zaznajamiają się z ich materialnością, oswajając ją i  utrwalając w bezczasowym akcie twórczym. Rezultatem ostatnich dokonań jest komplementarna wystawa IN SITU / BIRDCATCHER, która odbywa się w Bienno we Włoszech. Prezentowane na niej obiekty są tyleż samo abstrakcyjne, co zintegrowane z tkanką miejsca. Wolność i chęć eksperymentowania, szacunek do tego, co zastane i myślenie poza granicami, intuicja - oto czym kierują się artyści współtworząc wystawę.

 

„Tym, co zmienia ten świat jest – wiedza. Rozumiesz, co mam na myśli? Nic innego nie może zmienić niczego na tym świecie. Sama wiedza jest w stanie przekształcić świat, pozostawiając go dokładnie takim, jakim jest. Kiedy patrzysz na świat z Wiedzą, zdajesz sobie sprawę, że rzeczy są niezmienne, a jednocześnie ciągle się transformują”.“

 

Małgorzata Strzelec urodzona w 1952 r. w Radomiu, studiowała na Wydziale Malarstwa Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Gdańsku (teraz ASP), w latach 1972-1977; w pracowniach malarstwa profesorów Jacka Żuławskiego, potem Jerzego Usarewicza i Kazimierza Ostrowskiego oraz tkaninę w pracowni Józefy Wnukowej i ceramikę w pracowni Hanny Żuławskiej. Teraz ona ma tytuł profesora, pracuje jako pedagog na Wydziale Sztuki Uniwersytetu  Techniczno-Humanistycznego w Radomiu. 

 

Zatrzymując się przy jednym z cyklów, składającego się z trzech zdjęć, znajdującego się na wystawie: WODA I, WODA II, WODA III, fantazja odbiorcy przenieść go może natychmiast do wyobrażenia doznania. Jest nim uczucie towarzyszące podczas ochlapania przez krople lodowatej wody, która tworzy jednocześnie zarys tzw. gęsiej skórki.

 

Małe, lecz wielkie. Zwyczajne, lecz prawdziwe. W taki sposób artystka postrzega dziecięcy świat, który stanowi nie tylko inspirację do jej twórczości, ale jak sama mówi; ,,Jest w nim zawarta prawda o nas”. Tytułowa wystawa odbyła się jesienią w galerii PLATON we Wrocławiu, na której mogliśmy oglądać serię obrazów olejnych o życiu małego wielkiego człowieka – o życiu każdego z nas. 

 

Sztuka mediów, na świecie i w Polsce, jest dziedziną obchodzącą już różne jubileusze. Z okazji 30-lecia Biennale Sztuki Mediów WRO i jubileuszowej edycji pod hasłem CZYNNIK LUDZKI/HUMAN ASPECT, w drukowanym wydaniu "Formatu" (nr 82-83) ukazały się właśnie teksty 10 autorów na temat poszczególnych wątków programowych Biennale – zapraszamy do lektury! W tym kontekście na format-net.pl publikujemy obszerną relację Izabeli Kowalczyk z wystawy „Anti-Static" - kuratorowanej przez Piotra Krajewskiego manifestacji poznańskich Intermediów z okazji jubileuszu 100-lecie Uniwersytetu Artystycznego. Wystawa była prezentowana w Muzeum Narodowym w Poznaniu w drugiej połowie 2018 roku.